dinsdag 3 maart 2009

Ja hoor, daar is ie dan,

Het gratis rapport over toeleveren en uitbesteden is af. Het hing al een tijdje op het invullen van de juiste namen, en een woordenlijst. En nog wat andere puntjes op i's. Die woordenlijst moet maar even wachten tot de volgende versie, en de moeilijke naam van de Nyenrode professor heb ik eindelijk een keer opgezocht.

U kunt het rapport dus aanvragen. Al is het maar om me te vertellen dat het beter kan. Want nu is dit rapport over uitbesteden en toeleveren erg vanuit ons eigen perspectief geschreven. Dat is wel een heel relevant standpunt. Voor ons in ieder geval wel. En omdat wij, als automatendraaiers, best een representatief bedrijf in de 'scheppende' toelevering industrie zijn denk ik wel dat het een goede en algemeen zeer bruikbare weergave is.
(Als u denkt dat het beter kan, geeft u dan SVP welke verbeteringen mogelijk zijn, en hoe ik die kan bereiken).

U kunt het gratis rapport over toeleveren en uitbesteden linksboven op deze website aanvragen. Het is helemaal vrijblijvend en zonder verplichtingen, hoewel ik het wel heel prettig zou vinden om te horen hoe anderen, zowel uitbesteders al toeleveranciers, studenten, economen en andere terzake kundigen tegen deze materie aankijken.

Om een of andere reden schijnt de kreet ‘wat je ver haalt is lekker’ heel erg opgeld te doen, met als gevolg dat er een boel werk uit Nederland lijkt te verdwijnen. En dat is totaal ten onrechte, want uit ons onderzoek(je) is gebleken dat de te verwachten besparingen vaak ruimschoots gecompenseerd worden door onverwachte kosten.
Dat was zo toen de voormalige Oostblok landen belangrijke leveranciers werden, en dat is, nu de spullen van nog verder uit het oosten moeten komen, nog steeds zo.
Maar ik zal niet alle conclusies in deze Blog verklappen.

Geen opmerkingen: